Geting sommar !!!

Har haft gäster i sovrummet hela sommaren, dessa getingar alltså. Att vakna och behöva släppa ut 30-40 ettriga småmsaker har inte varit något problem för mig, har ju förstått att de inte sticker familjen.
Med stolthet har jag berättat på jobbet om dessa varelser :o)
En kväll när jag kom hem från stan så fick jag lite bråttomt & slängde på mig min stalljacka ...utan att titta så ingen obehörig hade intagit den...JÄKLAR VAD ONT DET GJORDE... den stack mig på insidan av överarmen.
Huliganen ramlade ner på golvet, vilken tur, den levde. Jag lyfte ut den fot som fan & stängde dörren.
Den natten sov jag med lilla Gaia i tv rummet. Getingarna ville fortfarande bli utsläppta varje morgon, middag & kväll. Nu var jag inte lika kaxig men har fortsatt att släppa ut dem varje dag.
Morsan skulle komma...ringde bonden..hjälp mig att få ut dem innan hon kommer.
Emil sprutade in silicon & alla getingar blev som tokiga. Nunvar det krig.
Morsan kom...hon har varit här i en vecka & vi har släppt ut getingar varje dag, men det blir mindre & mindre getingar i huset. Har fått lite noja ....vänder ut & in på alla ytterkläder & skor. Mig biter man bara en gång...hoppas jag.
Sover även denna natt här nere med lillvovven, måste ju vakta så att ingen biter henne.
Eller är det för att jag hör surrande ljud ännu...kanske det kanske.

Ha en fin vecka.
Natti, natti
spöket i torpet

Kommentarer
Postat av: Anna

Ju huvva getingar är inget roligt litet djur, för mig för de vara bara de inte blir för närgågna, då är jag inte lika snäll som du, då blir det flygsmällarn så det bara sjunger om det. Men de brukar inte bita gårdsfolket, du kommer ju ihåg vara reaplan till getingar. Albert sa ju då att det var ingen vanlig svenskras, någons planterade getingar hade slagit sig ner i vårt hus. Men de bet aldrig oss, Toini sa oxå att de biter inte gårdsfolket men däremot blev främmanden bitna.



Men visst hade det varit häftigt att få vara med i en dokussåpa :)) Jo jag hade gärna ställt upp men Danne sa tvärt NEJ!! Jag hade tyckt det varit spännande bara. Men för en sådan produktion är det ju nödvändigt att familjen godtar det :) Men tänka om det kommit en östermalms brutta i högklackat och chanel dräkt hit, dirigera ungar, hundar, gojor osv. Det hade kunnat bli riktigt kul det.

Eller om jag hade hamnat hos en familj totalt utan regler eller nått socitets ställe? Tror jag hade haft betydligt svårare att hitta min roll inom sociteten än i ett hus där jag får styra upp lite grejs :)

Nä men jag tackade så mycket för förfrågan men avböjde det hela.

2010-09-22 @ 10:29:01
URL: http://wiccans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0