Greisman

En familje medlem har lämnat oss, han hette Greisman & blev 26 år.
Vi hade honom i tjugo år & det var en underbar tid vi fick tillsammans.
Jolle, vår finnhäst märkte att det var något som inte stämde med Greisman,
Han var vid gamlingens sida hela tiden, skyddade honom. Inte ens Putte fick
komma nära. De första dagarna  efteråt  gick Jolle runt i hagen & gnäggade efter Gresman,
Det var verkligen tufft att förlora honom för oss alla. Har nog inte gråtit så mycket  på väldigt
länge. Men vi måste vara humana, hur ont det än gör.
Jag kommer inte att prata om honom för det klarar jag inte än kanske längre fram.
Ha en fin vecka..

Spöket i torpet




Kommentarer
Postat av: Kicki

...ibland liksom hejdar sig tiden en stund...inte kunde väl Greisman försvinna??

Jag förstår att du känner dig sänkt. Jag känner mig sänkt och det är säkert inte ens i närheten av din nivå. Men tänk vilken härlig tid han fick hos dig och tänk vad mycker glädje hann spridit omkring sig. Många gånger "drog" han upp mig. KRAMKRAMKRAM

2009-06-02 @ 12:27:04
Postat av: Monica

Ett underbart hästliv har G haft hos dig!

Vakar förmodligen över er -än så länge jordiska invånare...

2009-06-02 @ 16:47:26
Postat av: Ullis och Aska

All värme till dig, vet hur hjärtat brister..

de finns med oss, detta är jag helt säker på, dessa underbara själar som vi fått äran att känna, de fortsätter vaka över oss från andra sidan.

varma kramar från oss i umeå!

2009-06-03 @ 19:39:04
Postat av: Sussi

Mitt i lådor. det som kallas flytt. Jag valde att gå in på din sida... Mmm...För den sorg, som du känner, då finns inga ord. Jag minns den där natten, eller ska man säga sena kvällen? När Pake i shorts, i den kalla Norrbootens natten stannade hästarna ler varmt Han ville leda dem hem...



Nästa minne är halkiga vägbanor, hästar som kanar.,,,

Han betydde mycket för dig, Jag vet det vännen..



Jag själv kan bara se. kvällar av insläpp. man steg åt sidan 'ler

Tidiga mornar... Ut i hagen.



Mmm

Ledsenheten som du känner av att delat så lång id tillsammans. Ja, den är normal

2009-06-03 @ 22:37:50
Postat av: Anna

Jo huvva, det är hemskt att behöva ta bort sina djur. Det gör så ont i hjärtat. Men det är vår skyldighet som djur ägare att se när tiden är inne hur svårt det än är. Det är om du säger och som vi många gånger pratat om, djur har den fördelen att få hjälp när de längre inte orkar och klarar sig. De har inte vi människor.



kram på dig Maria



Anna

2009-06-06 @ 12:58:58
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Majsan

Tack för era fina & tröstande ord.

Jag vet att de flesta av er har gått igenom samma sak. Man vänjer sig aldrig.





2009-06-06 @ 22:18:53
Postat av: Nina Juntikka

Kramar i massor till dig Maria:)



//Nina

2009-06-07 @ 14:37:30
Postat av: Agneta

Ville bara tacka för skivan jag fick ... Kanonbra och den har jag lyssnat på hela dan...



Kommer förbi nästa gång vi är till Happis. Du är världens snällaste och gulligaste :-)



Kram från två byisar som var på besök och fick en rundtur på "bondgården"

2009-06-09 @ 16:06:22
Postat av: MorsanBaloo

hujja vad lessamt. kram

2009-06-23 @ 00:44:16
Postat av: Malin

Hej!



Fick upp din blogg när jag sökte på Finnhästar. Är det möjligtvis så att du har en egen finnhäst?



Finns bilder?



Jag hållelr själv på för fullt att importera från finland;)



du kan svar i denna bloggen: maromer.blogg.se eller den jag lämnar i avsändaren.



Mvh Malin

2010-02-18 @ 12:23:27
URL: http://suomenhevonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0