Hockey Tjejer!

Nu måste jag få berätta om vårt fantastiska hockey gäng.
Vi är ett gäng käringar & några ungdomar som leker lite med puck & klubba en gång i veckan, det är så kul, vi får så många smällar, i alla fall Sobban & jag. Lema Snäll stod som ett cementblock när jag skulle mangla henne...jag flög som ett bowlingsklot på isen, inte bara en gång.
Vi har en tjej som heter Pauliina, hon skulle platsa i landslaget. De som har spelat bandy vet vem Hanna Heikkura är, de som inte vet så var hon en av Finlands bästa spelare. Pauliina skulle kunna gå hur långt som helst, men med jobb & småbarn så är det inte så lätt.
Sen har vi lille Sara Alamäki som kämpat sig upp halv nio på söndags mornarna fast hon helst vill sova.
Hon är snabb som tusan & har ett härligt pucksinne.
Det finns så många & roliga spelare, så bara för att man får migrän & spyr efter nästan varje träning så är det värt det.
Jag har börjat lugna ner mej lite så att det inte blir högtryck i skallen.
Sobban stackarn slog huvudet i isen, tur att hon hade hjälm. Man är ju rädd om det lilla vi har :o)
Så finns det någon som vill komma & leka med oss så är ni välkomna.
Bilder kommer snart, de blev lite suddiga & ångiga. Får ta nya.
Ha en fin helg.
Spöket i Torpet

Kommentarer
Postat av: Anna

Utmanad, men en enkel en, tar max 2 min att göra :)

2009-02-21 @ 11:19:11
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: mo

glöm int bilderna!

2009-02-21 @ 19:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0