Ett extra spöke i huset!

Har haft lilla Malin här i några dagar, hon avgudar hundarna & alla de andra djuren.
Lilla Gaia bär hon med sig överallt. Hon hade med henne i lördags när hennes faster... jag alltså... skulle prova spela hockey igen. Jag gled omkring som en diva på plan, försökte köra lugnt & inte hetsa upp mig. Det var så härligt. Tjejerna hade ett otroligt bra passnings spel. Råkade krocka med Kaisa, tror att hon fick hjärnskakning. Jag är blå på överdelen av min vänstra arm. Känns som jag blivit överkörd av ett finskt sisu.
När vi kom hem så tog det tjugo minuter sen kom den vegetaiska grönsakssoppan med klimp upp, synd på klimpen :o( 
Malin stannade inne medans jag släckte åt hästarna, hon var uppe på övervåningen.
När jag kom in så berättade hon att hon hörde valpen komma upp för trappen, hon gick för att hämta Gaia ....men Ingen vovve i trappen, hon låg & sov i soffan i tv rummet. Det tyckte hon var kusligt.
För några dagar sen har någon liten rackare med bjällra börjat springa omkring här, den äter mat ur Gaias skål & det tycker damen inte om. Hon sätter sig upp i soffan & morrar, då försvinner den andra lilla vovven, den som inte syns utan bara hörs.
Jazz & lilla Gaia leker i timmar ute, inte bryr sig lillan om snö eller kyla. En äkta stallhund.
Jag är så nöjd med alla djuren. Känner mig varm inombords bara jag ser dem.
Tack Danne & Svelin för den lilla huliganen, hade inte velat vara utan henne.

Det kommer bilder i morgon , när någon trevlig kollega hjälper mig så att det blir rätt fil, det blir väl Danne som vanligt :o)

Skönheten på pallen
image16

Inga hundar  i sängen!!!
image17

Det här ska föreställa Malin, men är inte riktigt det...
Undra om det är den lilla (spök) flickan i torpet som vill vara med på bild?!

image18

Spöket i torpet.

Kommentarer
Postat av: Tösen

Hej Mamma!
Ett huckle ligger på inköpslistan :0)
Stefan extrakollade mig innan jag började så att det inte fanns några som helst möjlighet att det skulle kunna komma nått hår i baket, så egentligen är han mitt huckle *Ler*, ska skaffa ett riktigt!Lovar!
Är nog lite i en bak/laga mat period. Gjorde Morotskaka igårkväll. Den blev jättegod!!! Den här gången hade jag tålamod att vänta med glacyren tills kakan svalnat :0)så att den stannade på och inte rann av.. Enda nackdelen är ju att det är en massa kalorier... gäller ju att förbränna dom med! Mitt nyårslöfte kan ju bli att jag ska äta en massa gott och lägga på mig lite kilon, för varför måste man alltid gå ner i vikt, jag trotsar :0)
Du får komma ner och hälsa på igen så får du samtidigt lära mig hur du gör dom där goda kangoskakorna!! Mina blir inte alls så bra som dina... Ha det bra på jobbet och njut när du kommer hem!
kram tösen

2008-01-09 @ 16:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0