Pengar, pengar vem vill ha????

Att jag är hoplös ibland det vet jag, men att ge pengar till främmande personer är inte min grej.
Det började med att Maarit sålde oriflame prylar åt Mari & mig.
Vi var jättenöjda över dem. Ville oxå betala så fort som möjligt.
Sagt & gjort, jag fick adressen av Maarit...Omvägen 4.
Jag åkte direkt efter jobbet, hittade vägen & hus nummer fyra.
Knackar på... en herre med en fin svart lapphund öppnar dörren.
Jag sträckte fram kuvertet med 800 kronor i ...vasågod sa jag & åkte därifrån.
Vilken fin hund Maarit hade skaffat sa jag till Mari.
Lämnade du till rätt hus frågade Mari, klart att jag gjorde, det stod ju fyra på huset.
Några dagar senare när jag kom till jobbet sa Tomas att Maarit sökt mig & frågat om jag lämnat några pengar åt henne, inte vad jag vet hade Tomas svarat.    Driver du med mig frågade jag.
Näe sa han. Jag ringde till Maarit direkt, hon hade väntat & väntat, ända tills klockan var 11 på kvällen, men ingen Maria dök upp...
GULP
Vilken fin hund du hade sa jag... Jag har ingen hund svarade hon. Gulp igen.
Vi möttes utanför det hus som jag trodde var hennes.
Det var nummer 4 men inte Omvägen utan Bäckvägen.
Maarit bodde bara några meter därifrån så hon skulle gå över dit när husägarna kom från sina jobb.
Nervös som jag var så slog jag en signal till den aktuella familjen. Jo Maarit hade redan varit dit  & hämtat pengarna.
Tack gode gud för att det finns ärliga människor.
Nästa gång jag ska lämna pengar åt nån så ska jag träffa personen i fråga öga mot öga :o)

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj så de kan gå. Verkligen tur att de finns ärliga människor. Hoppas du har de bra.

2008-04-15 @ 06:47:35
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Monica

ha,ha.vilken tur att det finns vänliga grannar här i kommunen iaf(och ärliga)

2008-04-15 @ 15:27:47
Postat av: MorsanBaloo-som inte kan sluta skratta

*asg* Vad dom ska ha funderat på vad du är för en filur som kommer över o ger bort en massa pengar. :)

Skönt att det bidde rätt till slut.

2008-04-15 @ 21:28:19
Postat av: anka

Ha ha ha typiskt dig Maria hi hi . Nog ska dom snacka på Grankullen om dig nu hi hih.Jag tror jag pissar i byxan :)

Ha en trevlig helg....kraamz

2008-04-18 @ 08:18:38
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Kicki

Men det är väl du i ett nötskal
;0)

Allt väl hopas jag, strax é de dax, sommar sol o stugliv.
Vi ses !

Kram

2008-05-12 @ 12:02:55
Postat av: Anna

Jo den var bra, hade samma tankar som Fia. Undrar vad gubben tänkte när du kommermed ett kuvärt full med oengar och bara säger här är pengarna :D Garvar ännu åt det. Du är bara för bra på såna saker

2008-05-20 @ 15:18:03
URL: http://wiccan.blogg.se
Postat av: Bitte

Ha, ha! Du verkar vara dig lik från skoltiden. Tur att människan var ärlig i alla fall.

2008-11-28 @ 15:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0